Parantava kosketus

Mä näen päivittäin työni takia alastomia ihmisiä. Ne ovat minulle tuntemattomia ja alastomuus kuuluu mulle työn takia arkeen ja olen tottunut siihen. Tänään minulla oli töissä sellainen tilanne, että minun täytyi kertoa eräälle ihmiselle, että hän on kuolettavasti sairas. Siis kertoa, että hän ei tule selviytymään siitä taudista, ja että tämä on dramaattista ja lopullista. Hän makasi siinä minun edessäni ja minä piirsin käsilläni hänen vatsaansa ympyrää, minä näytin että minkä kokoinen se on. Ja koska se oli vaikea asia sanoa, halusin sanoa sen koskettamalla. Se oli ainoa tapa näyttää hänelle, että kaikki minun empatia on hänen puolellaan, ja se oli myös ainoa tapa todeta asian vakavuus. Olemalla hiljaa ja antamalla pelkän kosketuksen kertoa se asia.

Kun minä tulin tänään tänne minulla oli tuo kokemus taustalla. Ja sitten tuossa lavalla te niin kauniilla tavalla kosketitte toisianne. Niissä duetoissa. Siinä kosketuksessa oli hellyyttä ja se oli niin kaunista. Se tuntui parantavalta ja puhdistavalta ja sen katseleminen teki hyvää.

 

Ote yleisöpalautteesta esityksen jälkeen.

Riisuttuna vielä tänä iltana ja huomenna klo 19.30.

Kuva

Valokuva: Pirjo Lempeä

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s